(130) دلمه یا دامپلینگ؟🥟

تو مبحث بوم یه اصطلاح داریم به اسم معادل اکولوژیک!

به این صورته که مثلا تو منطقه جغرافیایی ما علفارو کی میخوره؟؟ بز... تو آمریکای شمالی علفارو کی میخوره؟ بوفالو... همین جانور عظیم الجثه گیاهخوار تو استرالیا نقشش توسط کانگورو بازی میشه...

اینا معادل اکولوژیک هم دیگه ان!

 

در این شکی نیست که دامپلینگ معادل اکولوژیکی دلمه هست!

همونقدر زمان‌بر... همونقدر خوشگل... همونقدر خوشمزه!

 

حالا شاید بپرسین از کجا میشه دامپلینگ خوب گیر آورد؟ واااقعا نمیدونم... اگه جاییو پیدا کردین به منم بگین چون سمت ما دامپلینگ فروشی خوب تا الان رویت نشده:)

 

ولی به نظرم تهش آدم باید دامپلینگ خونگی درست کنه...مثل دلمه، بیرونیش نمیچسبه!

البته سلیقه‌ای هم هست... مثلا من خودم دلمه برگ شور دوست دارم... مادربزرگ اینا همه برگ شیرین میخورن... بعضیا دلمه کدو و فلفل دلمه و پیازم درست میکنن که البته مورد پسند من نیست...حتی گوجه هم نه خیلی... ولی دلمه کلم برگ...آخ فوق العاده است... برگاش شفاف که میشن حتی خوشمزه ترم به نظر میاد!

اگه دلمه دوست دارین، بیاین اینو به عنوان یه نشونه بگیرین و سر راه خونه یکم "برگ مو" تهیه کنید که الان وقتشه؛))

مهرآ :)
zynb am
ای وای چقدر دلم دلمه خواست !
و این‌که چرا قبلا به این فکر نکردم که دامپینگ خونگی درست کنم ؟
همش می‌گشتم تو کافه رستوران‌های بالاشهر بلکه یه جا ارزون و خوشمزه‌اش رو داشته باشه و خیال محالی بود اصلا ...

حتی منم دوباره پستو خوندم دلم خواست...غذای بهشتیه این دلمه:)))


عاره اتفاقا دامپلینگ درست کردنشم اونقدر سخت نیست...شبیه پیراشکیه فقط بخار پزش!!
منم الان یه جایی رو پیدا کردم دامپلینگای خوبی هم داره ولی یه کمش اندازه دو تا پیتزا قیمتشه:دی
لذا منتظرم وقتم آزاد شه تو خونه درست کنم:)

Machu Picchu
سلام . اینجا که ما هستیم ، اردیبهشت وقت دلمه هست که امسال ما هم درست کردیم و خوردیم . الان اینجا برگ های درخت انگور دیگه ضخیم شدن و بعضی هاشونم کم کم دارن زرد میشن .

به به خیلی هم عالی نوش جون:))

حالا دیدین یه برندایی هستن برگ مو شور بسته بندی دارن؟ اینام خیلی خوبن همه فصلی هم تو بازار پیدا میشن...عالیه واسه اینکه همیشه دلمه به راه باشه:)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
یکی بود....هیچکس نبود..!
یه جهان خاکستری بود و یه دخترک ...
که همه آرزوش این بود که دنیاشو رنگی کنه...
دوست داشت دور خودش بچرخه...
و بخنده...
و زندگی کنه...
حالا این شما...و اینم وبلاگ دخترکی...
که شعرهاش انعکاس احساسشه...

+این نوشته ها مثل بچه های من میمونن! لطفا کپی نکنین حتی با ذکر منبع:)
طراح قالب : عرفـــ ـــان قدرت گرفته از بلاگ بیان